Senyum itu satu sedekah

Monday, June 4, 2012

Alhamdulillah - No 3

Syukur Alhamdulillah, anak mama telah selesai menghadapi peperiksaan pertengahan tahun di tadika Sri Permataku.  Dengar bunyi periksa tu macam dahsyat jer...tapi memang dah cukup dahsyat untuk anak-anak yang berusi 5 dan 6 tahun....

Tanggal 14 - 17 May telah berlangsunnya peperiksaan. Peperiksaan merangkumi Bahasa Melayu dan English (reading, spelling, test, grammer), Matematik, Agama, Lukisan, Sains, Tapi subjek Moral takde exam lak. Paper pertama ialah Bahasa Melayu.  Paper ni menurut teacher Puspa masing-masing pelajar dalam situasi stress, hampir kesemua pelajar mengalami sakit perut..... dok ulang alik pi toilet....hui...tekanan betul derang nak jawab exam.  Patut la Deeja citer dia tak bleh jawab periksa sbb dok duduk dalam tandas jer. ehehe......teacher siap bagi extra masa untuk students yang jawab exam ni.  sampai 2 jam......hadoiii la lama tu.  kalau kita buat lima minit jer dah siap!  Ye la...tu tahap kanak2 riang kan...


Di ringkaskan akhirnya dapat la keputusan begini......  keputusan telah di keluarkan pada 18 May 2012. Petang tu start jam 6pm berbaris la penjaga pelajar nk jumpa techer ......Lama dah kan.....sehari jer lepas abis periksa dah siap keputusan. Citer baru nak kuar sini. ehehe..Tahniah to anak mama.  Tapi kena usaha lagi yer.....cikgu soh baca english bebanyak.

Ampun maaf dipinta, kualiti gambor kureng... guna tepon jer
 

keputusan semua

Satu perkara yang aku sangat2 bersyukur pada Ilahi bila anak bersekolah disini....dua bulan anak aku dah boleh baca.  Kenapa akhirnya anak aku pindah sekolah....sebab anak aku tak tau baca langsung masa kat sekolah lama....Nak bunyikan gabungan dua abjad pun tak tau. Tak tahulah kenapa....dan bukan anak aku sorang  Ramai lagi yang lain......tu yang sedih.  Haha..bocor rahsia!  Tapi aku tak cakap pun kat chegu kelas dia  napa aku tukarkan sekolah lain.  Bila chegu tanya aku lak korner jer jawapan kelain. Cikgu dia baik jer...tapi anak aku yang tak dapat ikut...

Eh...yer...anak aku dapat no 3.  Ok la tu. Cuma spelling dia agak teruk...Dapat 50%.  Banyak yang salah eja sikit2.  Yang tak tau nak eja pun ada gak..  Kira terer aaa tu, mak kamu ni nak lagi tak tau nak eja bahasa Inggeris masa baya kamu...bahasa melayu boleh la juga yang senang2 sebab mak kamu ni tak sekolah tadika pon. ecece...alasan.

Deeja dapat anugerah terbaik untuk matapelajaran Agama dan ejaan Bahasa Melayu. Dan tempat ke 3 Teacher bagi hadiah puzzle car.

Aku nak shere spelling dan ejaan hari tu...

4 comments:

nazayiena said...

Salam kenal dr kak Nurul dan follow sini.
Tahniah pd anak Nurbeena berjaya dpt no.3....

sal-nurbeena said...

thanks kak Nurul yang jengok sini.

en_me said...

pandaiiinyeee.. ehheee

mama aini said...

tahniah buat ank nurbeena..