Senyum itu satu sedekah

Tuesday, September 13, 2011

Pulau Indah Episode

Kawan aku dah ambik kat umah...Lepas makan soto kat umah aku kami mengorak langkah  nak ke Pulau Indah Klang....tepon2 kawan lagi sorang, tengah makan kat umah makcik dia. Kami janji nak tunggu kat McDonal Tol Sunway.  Sudahnya tersesat masuk kat simpang lain sampai la kat depan Pusat Perubatan Sunway.  Habis la....sumer pon bute kawasan tu.  Aku ni lagi la ..failed..
Oleh kerana kawan aku tu bijak dengan berhati2nya dan IzinNya dapat mencari jalan keluar dan selamat masuk ke kwsn McD tu.  tapi tunggu kat belakang sket sebab dalam keta tu ada 3 kanak2 riang.  Kang tak pasal2 jer kena raya kat McD dulu.  Tunggu le kawan sorang lagi tu.  Tengah ngisi minyap rupanya...lama jugak sampai aku kata dia isi minyak kapal terbang kot...tu yg lama sangat...haha..rupanya pam minyak jem!

Dah sampai kawan tu kami pon teruskan perjalanan, jauh juga...yang aku kat belakang kejap2 kena bantai ngan budak2....adoi la...patah riuk aku macam ni...haha...ambik aku...

Kami pon selamat sampai kat Pulau Indah.  Umah kawan aku kat tingkat 2.  Masa nak naik tangga tu aku nampak macam Pois bawak nasi impit.  Ku pun nyebok menanya... 

Aku: ko bawak mende tu?  
 Pois: bawank sate dari kajang...

perrrghh... sodap tu.  

Elok jer sampai kat umah kawan aku tu berkumandanglah azan 'Asar.  Dari luar tengok penuh kasut...sah...ada ramai keluarga dia datang.....dan aku konpem dia mesti import tukang masak....konpem sesangat...haha...
Aler...kami datang bukan nak makan sangat pon.  Nak sembang ngan ko Z, dah aritu g Sg. Kelah pon ko tak turun.  Ko tak lepas 'gate'.  Tapi bila ko dah ko hidang kami makan la...kang tak makan ko kecik hati...betul la kan..kecik hati kalo tak makan...maka sebab kesian kat ko kami makan la berulang2 nasi buhari tu..sebab kami tak sanggup tengok ko nangis kalo kami tak makan....

 Ni la nasi buhari yang ko hidang.  Napa la sikit sangat..tu la kata2 org tamak.
hehe
Tamak sebab lauk ayam tu sedap!


Z tengah buat lawak....citer balik pasal aku tak tau mende "cappucino" ms kami duk sesama umah zaman stady dulu.  Aku pon dah luper...siap2 ngan gaya2 tu..tu yang derang gelak sakan tak tahan tu...
 Pastu macam2 lagi citer2 lama yag kuar.  
Citer dia tension kawan tak caya Siti Sarah Raissudin tu bekas jiran kami pon kuar.  
Citer pasal bom jangka dan macam2 lagi lah. 

Masa ni kami dah nak balik...  bubudak tu baru jer penat dari bermain kat playground tepi tu.  
Merayu2 anak aku kat aunty Haiza nak main kat situ.... dapat jugak main yer sementara kami menghabiskan perbualan.

Ha...muka aku jer takde sebab aku sibuk ambik gambar kengkawan...last2 tak ingat nak bergambar ngan derang....

Pastu, susah payah kawan aku hantar semula aku kat umah.  Jalan lak boleh tahan jemnya.  Sampai umah aku elok jer azan maghrib....kami pon solat dan pastu ulang makan soto tadi...
Dalam jam 9 derang gerak balik....
masa tu la anak aku buat perangai nak ikut kawan aku balik....seronok ada kawan... jenuh aku pujuk...

Tiap kali berjumpa ini ajalah yang hadir, tak pon 4 orang jer...yang lain2 duk kat selatan dan utara tak dapat nak join.  Jarak jauh kan...
Mungkin lepas ni jumpa lagi kat kenduri kawen bulan 11 nanti.  Mungkin...

2 comments:

ojai said...

cis cis dan cis... ehehe..
slamat ari raye....

nurbeena said...

hihi, dah agak dah ojai org pertama konpem jeles