Senyum itu satu sedekah

Tuesday, July 12, 2011

Si kembang bunga buah naga

Wahhhh...besarnya bunga ni, walaupun pokoknya dah lama ada kat umah abah aku, tapi ni lah first time aku lihat bunganya berkembang.  Sedari hari sabtu aku dah dok terjengok2 je kuntum bunga tu yang besar.  Ha...di pagi hari Ahad dengan izinNya kembanglah ia.....Subhanallah...cantik dan wangi.... Bila aku mula tangkap gambo bunga ni maka sorang2 datang nak posing jugak.  Glamour lah pulak bunga buah naga ni hari tu.  Biasa makan buah dia aja ek.... 

Nilah rupa bunga tu, dah nak sama saiz kepala anak aku jer..





Sebenornya ni buah favourite anak aku.  Deeja  suka yang buah merah ajer, putih dia tak mou lak.  kalau pegi pasar malam ada buah ni aku akan beli.
  Dan hasilnya bila makan, 


Hihihi.....comotnya...

2 comments:

aku Dayat said...

hoh...mana tah aku letak gambo nih...ilang dah

nurbeena said...

tunggu next time tangkap lg sekali