Senyum itu satu sedekah

Thursday, October 18, 2012

Cara Mengenali Perniagaan Yang Menggunakan Pelaris


Perniagaan, pelaris, sihir

Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3kali di luar dari kedai. Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan.he..he.. Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas(mcm ustaz Ismail Kamus ajar)

Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, “khadam” tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.

Beberapa cara di bawah bolehlah diamalkan untuk mengelak sihir :-

1) Al-Fatihah.

2) Membaca tiga surah terakhir atau 3 Qul setiap hari.

Ia berdasarkan hadith :

قال لي رسول الله صلى الله عليه وسلم : إقراء قل هو الله أحد , والمعوذتين , حين تمسي و حين تصبح , ثلاث مرات تكفيك من كل شيء ( رواه أبو داود والترمذي )

Ertinya : Baginda S.A.W telah berkata kepadaku : “Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad” (al-ikhlas) dan (surah an-Nas) dan (surah al-falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu.( At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570 ; Sunan Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 ( Nuzhatul Muttaqin, no 1457 , 2/229 ) At-Tirmidzi : Hasan Sohih, An-Nawawi : Sohih.

sumber: FB bercinta selepas nikah

11 comments:

EmbunRosaliza said...

Tq berkongsi info yg berguna ini

ainnoraini said...

terima kasih..boleh jadikan panduan..

qemaishak said...

Tq kongsi, bagus sangat:)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kt kampung sy ada satu kedai pakai..ustaz ismail kamus ada dtg situ dan nampak (benda tu bertanduk)

tula mak sy ckp kedai tu masak x sedap tp ramai giler org dtg

Wak Gelas™ said...

tetiba wak teringat dulu penah ada ustaz yg hafiz quran pon leh kena saka.. uhhhUUU

sal-nurbeena said...

Sekadar berkongsi...semoga dirahmati Allah.

Rina....benar, ada juga yg pernah nampak.

Wak geals, kita hanya manusia biasa...jika diizinkanNya maka jadilah ia.

Dinas Aldi said...

Terima kasih atas perkongsian ni, dik. Takut jugaklah kan. Kita ni jalan2 nak cari makan jamu selera tapi takut sungguh terkena yg macam tu, na'uzubillah..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam.Terima kasih atas pengkongsiaan ini ya.


P/S;Klu berminat dgn pemanggang ajaib...colling2 saya ya.
Email:azatie_sayang7071@yahoo.com.my

Terima kasih

LYAfrina said...

tq for sharing dear..lps ni kna la berhati-hati

Mamamya said...

mmg selalu dengar kebanyakkan peniaga guna pelaris utk memajukan perniagaan...

tq for sharing.. ;)

wahida said...

bagus n3 ni kak...

tengs berkongsi...