Senyum itu satu sedekah

Friday, November 18, 2011

kes bakar lagi

Salam sayang buat kengkawan semua....semoga ceria2 sj petang  hr ini...

Ni lg kes bakar2.  Kat rumah mak mertua kakak aku bertempat kat Tebuk Mufrad Sg. Air Tawar, aku dan keluarga telah dijemput meraikan majlis harijadi anak tunggal perempuan mereka (Pakcik Tauhed dan Makcik Noriah).
Ni hanya dihadiri keluarga saja.
Ada jg jiran terdekat yg hadir

Citer pendek ajerlah yer

Antara yang telah menjadi 'bakaran' malam itu ialah.....daging kambing, ikan kembung dan sosej.
Sosej saja la utk budak2.  Tp tiada dalam gambar
 Ini daging kambing.  Ada yg gedabak2, ada yg berbentuk sate.

 Yg. baju biru tu abang ipar aku, cheegu tu
Sorang lg tu adik abg ipar

Ikan kembung yag sedang di bakar
Aku suka sbb rasa pedas2.

Tengok sajalah ragam budak2 ni, tak sabar2 dah...lapar la cik..
Eh...silalah makan...cewah...mcm la aku ni tuan rumah.

Biarpaun tak sabor nak makan, tapi tetap diadakan bacaan doa terlebih dahulu.
Biar lebih berkat kan.
 Kek harijadi.  Kat dalam dia ada aiskrim.  Sedap!!

Tuan empunya diri (berbaju merah) memotong kek ditemani suami.  Alolo...romantic gitu

Lepas dah makan itu ini, kami pon beransur pulang ke rumah.

Terima kasih atas jemputan.



13 comments:

Cho Zila said...

ingatkan bakar per tadi.. bakar yang ini tak per... sedap weh... kek tu pun best gak der aiskrimkan...

Papa Mifz said...

wah ado bakar2...best...menyelerokan sungguh terutamo kambing tuh...

Dinas Aldi said...

Telan ayaq lioq tengok makanan bakaran tu semua...

mama aini said...

`hepi bezday`..meriahnya majlis..ehem daging & satay kambing pun ada..he2x..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hehe..ingat apa yg kes bakor td..seriau

wahida said...

sedapnya kek tu...ni yg nak kena carik kek ptg nnt ni...

nurbeena said...

Cho Zila...Kek aiskrim tu nampak biasa2 sj. Tp mmg tak menghampakan. harga pn ok. rm60 or RM65.

Papa Mifz...Kambing tu kalo panas2 selera dah. dah sejuk kureng sikit la..

Dinas Aldi...terliur makan..tp awas tak bleh makan byk2. Ntt takut darah tinggi lak,

Mama Aini...majlis dihadiri kel terdekat sj. Saya ni dh kira jauh sikit. hehe. tp sbb biasa mmg tak segan la saya.

Rina...tajuk jer yg seriau.hehe

Wahida...aik...mister potato nak tukar jd kek aiskrim lak.:)

ainnoraini said...

Suke dgn bakar2 ni...mmg sedappp...

NM02 said...

salam kenal

tengkiu sudi singgah dan drop komen kat n3 saya

saya singgah sini terus follow sekali

jom, kalu sudi follow me back

gambar2 semua terbaik. ai like!

Yan said...

salam kenal..

seronok kan kalau leh macam ni selalu..

WuMing said...

Hah... yang ni tak perlu hurai pun dah terliur dah....

Puan Kutu said...

rezeki nie..
best klu bbq macam nie..kenyanglah perut kenyang yer..:)

sosej utk budak jer?sy pun suka macam mana?hehe...

nurbeena said...

Ainnoraini....lg2 mkn free..he..

NMO2...mekasih atas kunjug balas

Pn Kutu...Alhamdulillah..rezeki
Sosej tu org tua pn boley. sal pn makan satu.:)