Senyum itu satu sedekah

Friday, August 10, 2012

Nasihat Kubur



Salam pagi Jumaat 21 Ramadhan 1433H

Nasihat Kubur:



1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah aku dgn TAHAJUD.

2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka LUASKAN aku dengan ber SILATURAHIM.

3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka RAMAIkanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN.

4). Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH

5). Aku yang menyepitkanmu hingga hancur bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT

sumber:  Banyak dosa-dosaku padaMu Ya Allah (facebook)

8 comments:

ainnoraini said...

salam ramadhan yg ke21...
terasa insaf kakain tau..kita semua akan kesana jugak akhirnya cuma masa jer

sal-nurbeena said...

Kak Ain, thanks betulkan hari tu.
Tu lah kak, tak tahu bagaimana penghujung hari kita.

Nazayiena said...

Tq Sal kongsi nie.
Memang semua kita akan ke sana juga.

maszull said...

assalamualaikum qasehmia....keinsafan akan timbul kan...:)

LYAfrina said...

tq for sharing..terasa insaf...

Qhaifa Nur said...

ajal maut di tangan tuhan...
hadir keinsafan dlm diri....

fiza said...

Thanks for sharing. Insaf bila membacanya.

Dinas Aldi said...

Terima kasih atas perkongsian ni, Sal :)