Senyum itu satu sedekah

Tuesday, October 2, 2012

FAMA - Hari terbuka

Minggu lepas FAMA mengadakan hari terbuka kepada orang awam.  Dibuka kepada orang ramai dari Jumaat sampai Ahad lepas (28-30 September 2012).
Aku  pergi pada hari Sabtu.  

Aku tau info ni dari adik yang tumpang aku balik keja hari2.  Dia tunjuk pamplet kat aku.    
kebetulan lak ada maskot upin ipin pada Sabtu tu. Tak dapat pun jumpa Upin Ipin sebba  aku pegi petang lepas solat Zuhor...pagi tu memang ada tp aku tak pi lg.
Ikutkan 3.30pm ada semula tapi entah kenapa tak muncul2 lak.
 Dia pi tido kot sbb penat agaknya (ramalan suke-suke hati).

Tak nampak lah pulak jual apa, jauh benar.  Lagi aku snap pakai henpon yang nak kong bateri dia.
Ni gerai jual sayur-sayuran dan buah-buahan.  Pada aku harga tak la jauh beza ngan kat luar.  Tapi still murah sikit.  Yang bagusnya kuali/gred adalah yang terbaik.  Serious adalah segar2 belaka.  Kalau tengok cili tu dah macam suntik vitamin c, collegen...cantekkk jer. Ibarat kata terbaik dari ladang.  Kat sini aku beli buah naga 2 bijik.  Kegemaran Deeja.  Yang pastinya kaler merah@ungu.

Lagi gerai menjual pelbagai buah2an dan segala yang ada kaitan ngan FAMA
Kat sini aku beli buah hajra (herba) - nak cuba.

Gerai upin ipin lupa nak snap.  Aku beli dam upin ipin jer.

Kat sini plak pameran kucing.  Punyalah banyak kucing.  Kat dalam ni siap ekon.  Beruntung la kucing2 ni.  Tapi dari sudut lain sian lak kena kurung.

Yang ni dok sibuk minum 'ayaq'

Nobody standing by me...so i main sorang2 jelah

eeoooowwww! Please let me out

Zzzzzzzzzzz sweet dream.

Semua kucing2 yang ini adalah untuk dijadikan kucing angkat.  
Deeja beria sampai mengamuk nak bela kucing ni.  aku jer yang tak mau.
Malas lah....walhal kecik2 dulu aku sukeee kucing.

Ada juga dijual keperluan penjagaan kucing

Banyak kan sangkar2 kucing

Amacam...ada brani?

Yang ni dia tak kasi sentuh.  Tapi ramai juga yang gatal tangan cuba nak sentuh.  Tu namanya degil tul!




Dah abis tengok kucing pi tengok ayam lak.  Ni ayam2 katik@serama.  Tengok kejap je kat sini.  Masa tu pun ada dianjurkan pertandingan ayam mengikut kategori.


Antara ketegorinya......sabar ajelah




Seterusnya kat tempat arnab

tengah minum

makan time

Kebetulan aku ada biras keja kat sini.  Lapang sikit biras tolong layan jap.  
Kejap je la sbb dia pun bertugas hari tu.
btw thanks sebab belanja cendol ngan makanan jepun tu.

Lepas bebas bermain arnab

Nak kasi arnab makan

Sila makan jangan malu-malu

terkurung di dalam sangkar

skandal baru...T hehe

budak ni takut, tapi dalam hati nak pegang arnab

baru mau posing ngan arnab

aku suruh Deeja maintain duk situ (walaupun muka Deeja dah confuse) sementara adik tu nak letak arnab belah Deeja. Masa ni Deeja tak sedar.  Kalau tau konpom dia lari.

Yey!

Ha...baru berani sikit

Setelah jam 4.30 petang kami pun balik.  Sampai umah jam 5.10pm  sudah.  
Penat...mandi n terus solat Asar.





4 comments:

Dinas Aldi said...

Gebunya arnab tuuu! Tapi akak tengok dari jauh ja, nak pegang memang tak berani, heheeee :D

sal-nurbeena said...

Kak Dinas Aldi...

terus teringat cik gebu kentang

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hehe..risya pon asyik mintak nk bela kucing..sy yg takmo..leceh sbb nnt kita la yg penat hehe

maszull said...

assalamualaikum qaseh...menariknya suka tengok gambar2 ni...:)