Senyum itu satu sedekah

Monday, November 14, 2011

Antara mereka dan kita...

Aku ambil dari paper Harian Metro minggu lepas

Ada sesiapa terasa tak?

Sentap ke tak?

11 comments:

wahida said...

punya mewah org Indon carik rezeki kat Malaysia ni...tu pun masih nak buat hal kat sini...nyampah...

qemaishak said...

kebanyakan orang kampung sekarang ni lebih selesa hidup berbanding orang dibandar..

MaMa AiNi said...

mereka dtg kesini sambil berkerja keras utk mencari rezeki !!..tapi org2 kita malas & hanya mahu buat kerja yg senang2 sahaja..hu2x..

nurbeena said...

Wahida...jangan geram sgt. hihi. Tp betul..ada kalangan mereka yg buat hal..lari lah..rahut lah..

Qemaishak...sgt2 setuju dgn qema.

Mama Aini...Kat sekeliling saya pon dah ada buktinya. nak keja best2 jer dan standard.

Cho Zila said...

sebab diaorang keje keras dan tidak kisah sangat nak bergaya, bercuti, nak makan sedap.. cuma dalam fikiran diaorang nak simpan duit banyak.... sebabtu banyak simpanannya.. takder prinsip biar papa asal bergaya..

Daddylicious said...

mereka merantau itu pasal rajin..

Dinas Aldi said...

Hehe tak terasa atau sentap, alhamdulillah.

bobiedanbad said...

mak ayah saya pun asal indon :) dtg ke sini berpuluh tahun yg lalu untuk mencari rezeki. bumi tuhan luas janji kita usaha pasti ada kita peroleh

nurbeena said...

Cho Zila..selamat menjadi rakan baru.
setuju sgt2, sebab kt tempat mereka sgt2 sukar tuk mencari rezeki.

Daddylicious...selamat menjadi rakan baru.
merantau atas nak mencari rezeki.

Dinas Aldi...Alhamdulillah...InsyaAllah Dinas adalah seorang yg sentiasa mengingati keluarga.

Bobiedan bad...selamat menjadi rakan baru.
Nak diiukutkan penduduk malaysia ni ramai dr orang merantau asalnya. tak dinafikan termasuklah keturunan moyang saya.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

org indonesia dtg sini merantau mmg betul nk kumpul duit (sesetengahnya mmg suka buat hal)..mcm bibik adik..tgh kumpul nk buat bilik air kt indonesia..


mcm kita..kengkadang bkn hidup bermewah pon..tp dh mmg kos sara hidup tinggilah..kita bg mak ayah sekadar yg kita mampu sjlah..

nurbeena said...

Cik Betty..setuju sekadar yg kita mampu.