Senyum itu satu sedekah

Friday, August 19, 2011

Damia Khadeeja demam

Dah dekat seminggu aku takde entry baru....bahan2 pon dah basi...aku takde kesempatan nak update dengan keadaan diriku yang jatuh sakit beberapa hari...sampai aku tak boleh berjalan dan kenalah merangkak serta mengesot.  Tak pon aku berjalan bertongkatkan kerusi...kewajipan kepada Allah aku tunaikan secara duduk saja..Alhamdulillah dah semakin baik beberapa hari ini berkat pertolongan en.suami, adik dan  mak abah.

Sekarang ni Deeja pula demam.  Bermula petang semalam 18 Ramadan sewaktu pulang dari taska, suhu badan Deeja dah terasa panas.  Balik umah jap sebab aku belom solat 'Asar.  Ngam2 jer siap solat aku pon g ke Klinik Aishah.  Deeja nak klinik Dr. Lai..tapi sorry la, ku takde budget nak ke sana.  Sekali sekala tu ada la pegi tu pun sebab bersebab. Aha...Dah bertahun2 aku setia ngan Klinik Aishah ni. Sampai sana jam 6pm dah.  Ngam2 jer ada notis...la...klinik tutup jam 6pm sepanjang bln puasa ni. Malam tak bukak langsung...Yer aaa.nak terawikh  kan... 


Hurm...terus aku tapau nasi, kuih dan bubur paket n balik jer umah. Masak bubur paket tu untuk Deeja.  Aku bagi jer ubat demam dalam peti ais tu.  Ada sikit lg.  Nak jadi cerita tumpah lah pulak. Adoiii yai...nak nanges jer rasa..


Biarpon demam tetap nak senyum tuh...

Jam 6 pagi aku sumbat lak ubat montot sebab suhu badan dah panasss.  Bertahan lah nak...!
Pagi tu aku angkut Deeja sekali g tempat keja sebab tak sampai hati nak hantar taska (demam kuat).  Nak tinggal kat umah tak sampai hati lak suh en. suami jaga.  
Makanya sekali lagi aku mengunjungi klinik Aishah dan dapatla ubat-ubatan ni.
 Antibiotik, ubat demam, ubat selsema, ubat batuk n ubat montot

 Dah tido...

 Eh...gelak pulak...terkentut..haha!

Tido balik dah



Tak pegi sekolah Deeja hari ini.  Ini adalah kali ke 3 Deeja tak pegi sekolah tahun ni. 

Ya Allah, semoga Damia Khadeeja cepat sembuh dari demam, batuk dan selsema.  Permudahkanlah segala urusannya. Amin.

No comments: