Senyum itu satu sedekah

Monday, August 22, 2011

Berbuka Puasa Kat Umah Saye

Semalam en. suami ajak kengkawan (macam ler ramai benor..kiki...) ngan adik ipar makan kat umah kami.  Yang lain pon ajak juga tapi tak dapat datang....makanya lima orang jer yang menghadirkan diri ditambah ngan 2 baby yang comell.
Mende yang aku masak ialah yang senang2 jer......dah la tu korang dah pernah tengok pown....alahai...cam tu jer erkk aku reti masak.  Menu semalam yang aku sediakan ialah ikan siakap lemak kuning, mandai, kerabu, ayam bakar ngan sirap bandung cincau.  Menu kawan bawa kuah percik dan ikan bakar (bakar kat belakang rumah aku).  Adik ipar lak berjinjit bawak air soya (aku modify buh cincau), cucur udang, popia basah, sate ayam n daging, rojak ngan murtabak.  Ha...banyaknye menu...naik ler karang ni berat aku...


Ketibaan Cumei n Maksu n baby Alia

Ayam yang sedang dibakar
Yang ni aku dah perap dari pagi lagi...pastu kusumbat je dalam peti ais.  Sejam sebelom bakar aku kuarkan.

Ewah! Riang ria jer ahli bakar ayam

Ikan bakar, sory...kabur benor
Ni Azizul n Sarah bawa.


Syukur kepada yang Esa. Antara menu semalam

Sarah dan biras aku.  Mekasih tolong akak hidangkan juadah.
Kami makan kat lantai jerr...dah 7 orang manalah muat nak duk meja.  Tambah plak umah aku comel cenonet jer..

Sory...aku tulis pendek jer.....penat skit sebab semalam mengecat jugak.  Hari ni cam takde semangat jer...lagi pulak selsema...erm....

Kepada yang hadir....terima kasih.

No comments: