Senyum itu satu sedekah

Saturday, August 20, 2011

Saya dapat dua!

Hari kejadian adalah minggu lepas, sebelom aku sakit.  Sampai je kat depan pintu taska Deea pon "serprise" Ehehe...tunjuk kat aku dapat dua cup jajan bagai...  OO....best2.  tapi....kat dalam keta dia bukak baraikan.  Plastik merah pembalut pon dah tertinggal kat dalam keta, riben pengikat apatah lagi...Ni tadika yang bagi.....Lam pada tu aku heran la jugak.  Pesal dapat 2 cup lak?

Aku tanya:  "napa dapat sampai dua?"
Deeja jwb:  "Lagi satu uncle Nuri punya, tapi dia kasi kat saya"


O...patut la dapat dua,  benornya uncle Nuri tu drebar van tadika.  Dulu uncle Aswad.  Dah beberapa bulan ni tukar ngan uncle Nuri lak sebab incle Aswad dapat keja gomen!  Ehehe..bukan uncle mana pon..muda2 lagi...muda dari aku tu rasanya.  Budak2 memang sesuai la panggil uncle.  Eh..terima kasih ye en. Nuri.  Lain kali kasi lagi..

 Ni lah isi perut cup tu.  Gula2 tu sebiji dah kena rembat...sebab tu tinggal 5 bijik jer...kepok corntoz tu pon dah kena koyak n ngap2 dek anak aku.  Tapi dia makan bukan abis pon.  Budak ni tak kuat makan.  Ikut suka dia jer...kadang2 tengah2 malam ada jugak dia mintak makan.  Terpaksalah aku turutkan.  Tak kasi kang lapor pulak dia,  buatkan makan ciputtt jer....Ngeeee.....

No comments: