Senyum itu satu sedekah

Wednesday, January 16, 2013

Report persekolahan

Bila dah masuk darjah satu biarpun baru bersekolah masuk minggu ke 3 tapi dah macam2 berlaku. 
Rasanya perkara sebegini turut berlaku kepada yang lain.

Waktu malam mama selalu siasat beg sekolah samada beg sek keb. mahupun Kafa.
Chek apa yang terkurang atau terlebih.  Kot pensil da kurang, mata pensel dah melayang ker...

Hasil siasatan .....





Minggu pertama:-
- pensil Benten hilang.  
- Pensel colour hilang 2 batang.
-Kata cikgu suruh bawa drawing block, padahal takde pon.  (kes silap dengar or x cited nak wat drawing kot).

Minggu kedua:-
- Kotak pensel colour sekolah keb dan Kafa kasi buang.  Isi semua sumbat dalam pencil case.
- Duit belanja sekolah agama hilang.  Dia tak belanja apa-apa pon.  Masa tu dompet dalam beg.
P/S: jiran g tau anak dia hari2 hilang duit kat sekolah Kafa (satu kelas ngan anak).
- Duit belanja buat beli Tora
- Duit belanja buat beli sticker dan selotape ( singgit tiap satu)
- Beli pemadam 50 sen yang kalau beli sendiri doposen jer. 
- Botol air pecah.
-Titiba ada sharpener biru berbentuk bunga kat poket tepi beg sekolah.

Minggu ke tiga:-
- Pensel 2B Steadler hilang.
-Casing pemadam hilang. (pemadam tekan2)
- Sharpener hilang.
- Pensel kaler sekolah pagi tinggal 6 batang jer.
- Gam tumpah dalam pencil case.
- Beli glitter.
- Cikgu soh pakai baju sukan pagi Selasa...takdepun....ehehehe

- Paling menyedihkan semalam Deeja ponteng Kafa, dia dah tak nak ke sekolah tu sebab ustazah garang n marah2....mmmm... yang tu camner ek?  puas pujuk, dia tetap x mou.
Walhal dulu masa tadika 5 dan 6 tahun cikgu2 Deeja pun garang juga tapi tetap jugak g sekolah.

Baju sekolah hari2 basuh (sehari 2 pasang) sental ngan berus sebab dah ala2 mengesat whiteboard kat sekolah tu.
Sehari pun tak bleh mis menyental baju sebab baju sekolah nenek buatkan 4 pasang.

Oh la...bezanya ngan mama dulu

Ni sticker ngan sellotape yang dibelinya.
Pencil colour oren tu tak termasuk.

Pencil case yang dah belumur gam.
Dah basuh pun malam tadi.

Ni jer harta yang tinggal.
Sharpener biru bentuk bunga tu Deeja kata kawan kasi.
Aku dah soh pulang, tp tak dipulangkan jugak.
Pensel cenderahati Thailand yang acik Zailah kasi pun dihangkut ke sekolah.

 Mama bagi Deeja pakai pencil case mama punya

Mana yang kurang mama dah topupkan dengan pencil colur yang lain.

Sekian saja laporan persekolahan.

5 comments:

Nazayiena Ayiena said...

Minggu pertama sklh kafa anak kak Nurul yg darjah satu tu pun ada menyuarakan x nak pegi kafa sbb letih.Minggu pertama juga hari2 nak htr spi kelas kafa dahlah kelas tingkat 3.....

sal-nurbeena said...

Alahai akak....kasihan nak kena panjat tingkat 3 hari2. Memang memenatkan.

mama said...

ehem tugas mama dah selesai.. bila ank dah besar tak perlu buat camtu lagi.. ;)

sal-nurbeena said...

mama...kalau dh besar still mama nak kena chek...hahaharusss lah jawabnya

Zulina Mohamed said...

hihihi..sama la cam dhania..ari2 pencil hilang..selmt la babahnya beli berkotak2 tuk dorang ni...mlas nk bising..hilang amik la sdri...mamanya dh keletihan...;)