Senyum itu satu sedekah

Wednesday, August 10, 2011

Charity Night Walk For Ramadhan - Bahagian Dua

Sambung citer semalam...

Ni hah bende yang aku tak tau namanya tu....seronok jer anak aku buat main-main.  Kejap-kejap buat gelang, kejap-kejap buat kalung.  Suka-suki jer nak buat apa.  Tapi nak buat kapal terbang tak boleh lah...kalau leh buat tu magic lak tu..Hoo....




Kendian ada persembahan dari Genius Aulad Talent dan Kumpulan Raihan.  Cecomel jer bubudak ni.  Ada beberapa buah lagu yang disampaikan.  Lagu apa...hehe...aku dah lupa la lagu apa...banyak tertelan semut ke nih aaa...


 Nyanyian bersama Genius Aulad Talent dan Raihan

 Tenaga pengajar GA

 Kumpulan Raihan

 Che Amran sedang berkisah mengenai lagu yang baru dinyanyikan dan album boleh didapati di cawangan2 GA.  Menurut beliau lagu yang terkandung di dalam album adalah bagus untuk memudahkan hafalan anak2.  Kiranya ada kaitan ngan pelajaran la.


Pastu derang umum nak 10 orang pelajar untuk jawab soalan kuiz dan Deeja terpilih.Hadiahnya merupakan hamper yang macam best2 jugak.  Tapi ramai lak yang bersumbat2 masuk kat barisan tu.  Dah bukan 10, terlebih-lebih pulak daa...


Aku duk perati dari jauh sket...sbb aku tau Deeja mesti cemas dan cuak...semua soklan dalam Bahasa Inggeris dan Deeja tak berapa paham.  Soalan senang2 jer macam apa nama kelas, apa nama sekolah, baca Al-Fatihah, tapi dia lambat nak paham.... Biler dah makin gelisah tu dia pergi kat ayah dan bagitau, .....saya nak berak....ops.....konpom, dia dah kecut perut dan tak keruan susah hati...sian aku tengok....takperlah nak...takde hamper pon takpolah.  Tak marah..

Lepas tu ada soalan kuiz jugak untuk parents.  Untuk ibu2 ada 3 soalan, dan untuk bapa2 pun 3 soalan jugak.  Hadiah pon hamper jugak...wooo..best best!
Aku tak join sebab malu jugak kot tak dapat jawab nanti..ahaha



Pose terakhir Deeja sebelom balik.

Benornya Deeja sedih tu tak dapat jawab soalan ngan belon masa penutup majlis...takper la takat belon tu jangan ler sedih sangat.  Sebab aku dah tak larat nak berebut2 belon tu.  
Program berakhir lebih kurang jam 10 malam.

Ku tanya Deeja, nak pegi lagi tak program macam tu, jawabnya.NAKKKK...

Balik tu kami singgah umah anak saudara jap sebab nak pulangkan kamera dia.  Aku blom ada kamera lagi, kamera lama aku yg beli tahun 2005 dah lingkup. Udahnya sampai kat umah jam 1 pagi.

Selesai sudah.


No comments: