Senyum itu satu sedekah

Friday, October 7, 2011

Cuba Teka/Cer Teka

Sapa2 pernah tengok mende kat bawah ni.
Aku memang tak pernah jumpa mende ni jual kat Malaysia.
Kawan2 aku tak pasti.
Ni jiran depan pintu gak yang bagi.
Memudahkan kerja ...................
Dah bertahun2 aku gunakannya.


 Gunanya, ten..ten..ten...
Senang kan................


Chantek punya periuk.....
Selain periuk ni aku guna periuk kaca....
Tapi tuk angkat periuk kaca memang tak sesuai.
Bende ni famous kat India.
Sebab derang punya periuk kan jenis yang ada bibir tepi.
tapi bentuknya bukan la macam periuk aku kat atas tu.
Tu aku buat contoh jer.
So sesuai la guna alat ni untuk pegang dan angkat.
Herk...sesuaikah ayat ku itu? (Ayat periuk ada bibir)


Bende ni aku takleh letak sepah2.
Sebab anak aku suka 'tepeleotkan' dia.
Kenala mintak tolong en. suami betulkan semula.

Nama bende ni secara rasmi aku memang tak tau.
Nama tak rasmi aku kasi....penyepit periuk!
Kengkawan ada bende ni?



No comments: