Senyum itu satu sedekah

Monday, October 3, 2011

Hari yang sedikit penat



kredit google

Hari ni penat sket....pagi2 lepas hantar anak pegi taska, aku g spital kerajaan ada temujanji ngan dokter.  Temujanji kol 9.30 tapi sebab nak g register kat kaunter luar makan kena la sampai awal. 
Dalam 8.20am aku dh sampai...

Parking jer tepi jln kat dlm kwsn spital tu....lot parking sumer dh penuh...(macam la aku usaha cari parking lot, keh keh).  Tp sebab tengok banyak keta dok pusing2 mk aku teka takder parking ler tu.  

Lepas ambik nombor, tunggu dipanggil tuk register dan bayar. Bayar 5 hinggit jer Pastu g masuk dalam pulak (Klinik pakar). Mak aiii...ramainya hari ni....nak tunggu ambik nombor pon lama...  dah lepas dipanggil n ambik no tunggu timbang berat n  ambil tekanan darah lak.  Pastu aku g makan dulu.....kol 9.30 aku masuk semula....ngam2 je 5 minit lepas tu dipanggil.....

Dah jumpa dr....bla..bla..bla.. (alamak...sorry tak dpt nak citer yer...hehe, sbb citer tak brp best, kalo bertukar menjadi best nanti aku citer)
Lepas tu buat temujanji n pegi farmasi lak ambik ubat.  Pastu jam 10.44am br balik. 

Balik jer aku pon p la sekolah tadika dekat2 taska anak...aku rs dah nekad jer nak tukar sekolah tadika anak.  Bukan sekolah lama tak bagus untuk anak aku.  Tapi mungkin anak aku tak berapa sesuai tuk sekolah tu.  Makanya aku dah berjumpa dengan cikgu kat tadika tu tadi....
Dekat pon dekat.  Petang dan malam ada kelas tambahan....

Lepas ambik borang pendaftaran tadika baru, aku menuju pulak ke tadika sedia ada untuk bayar yuran bulanan dan cancel online registration tempohari.  

Lepas tu aku balik rumah sempatkan basuh tudung2 (basuh tangan) dan siap2 untuk g kerja 1/2 day.

Sekian....




No comments: