Senyum itu satu sedekah

Tuesday, November 15, 2011

Dirimu yg tak serik

Mama tahu anak mama suka bermain air
Walaupun suatu ketika dirimu pernah ditelannya
Takkala itu mama yang tidak pandai berenang terjun ke dalam kolam
Niat di hati hanya mahu menyelamatkan insan kerdil
tanpa mengetahui siapakah si kerdil yang lemas 
kerana menyeberang ke kolam dewasa
Si kerdil mama julang ke ruang udara
Ya Allah anakku rupanya
Ku tepuk2 belakangmu
Kau memuntahkan air yang telah ditelan
Alhamdulillah dirimu selamat
syukur sangat2 pd mu Ya Rabb
Tapi dirimu memang tak pernah serik
Habis muntah air diluahkan
Berlari kembali terjun ke dalam kolam
Lohhhhhh
Baru mama perasan
Hand phone dan remote keta mama bawa terjun sekali
aruah handphone mama
sementara remote acik Mi keringkan di bawah kipas
Di mana kejadian
Di sinilah...di kolam ini



Jangan gatal2 menyeberang lg yer sayang ke kolam dewasa

11 comments:

wahida said...

org pool hotel tak de ke masa tu? bahaya tu...

lenkali hati2 yer..peringatan utk saya jugak tu...

nurbeena said...

Wahida..ni kat umah abang saya. bukan kt hotel.kejadian tu ms raya tahun lepas. Ms kejadian tu sal emmang perati anak sal tu, titiba kawan anak sedara yg duk sebelah tanya soalan, ms sal paling muka kat budak tu la anak sal masuk kat kolam dewasa. Ada budak jerit budak lemas sal pon jerit juga dgn harapan abang2 (bapa2 budak dlm 4-5 org yg dok sembang) semua tak dengar. Sal terus lari terjun dlm kolam. ms tu niat nak selamatkan budak tu. sib baik air sampai leher sal jer. (aku ni x brp tinggi). ms tulah nampak baju anak terus berdezup ko.

Halim RSaga said...

Suami saya mmg tak suka n tak benarkan apa2 aktiviti air.. kolam ke pantai ke air terjun ke .. mmg anak2 dpt tgok je .. suami x bg masuk sebab dia fobia.. hehe ..

Papa Mifz said...

syukur..alhamdulillah...sgt2 bernasib baik kan...lain kali hati2 la yer...

KSWSK said...

akak mmh super mak

mama aini said...

syukur alhamdulillah..selamat segala2nya..kecuali arwah h/p !! bole beli yg lain..he2x....memang bahaya jika kanak2 mandi kat pool begini..hu2x..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mandi kolam mmg best!!

nurbeena said...

Fazz...saya sendiri pernah lemas waktu berusia 9 thn. tp bkn kolam camni. kolam kt kampung.
sampai skrg saya tak tahu berenang.

Papa Mifz..Alhamdulillah slmt. dh cukup berhati2 tp bende jd jg.

KWSK... wa buat akak tersengih. cam nasha aziz lak.

Mama Aini...sampai skrg hp saya x berganti. InsyaAllah ada rezeki ntt.

Mama Amana...saya tahu, awak suka air jg kan..

Dinas Aldi said...

Seronok mandi kolam tapi kena sentiasa peka, terutama sekali bila bawak budak2 kecik kan, takut sungguh. Alhamdulillah semuanya selamat.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

bagus awak..walaupon x pndai berenang sanggup terjun selamatkan anak kecil tu walaupon awak x tahu mulanya itu anak awak..kalau dh anak sendiri mmg ah sanggup buat apa pon kan..


sy mmg seriau dgn air kolam nih..kalau bawak anak sy pastikan papanya mandi sama..sbb papanya pandai berenang..

Puan Kutu said...

lasak jugak tak serik yer.hehe..nama pun budak2..tp tu la kena pantau!bahaya kan..