Senyum itu satu sedekah

Tuesday, October 4, 2011

Rezeki Hari Ahad

Baru buka citer hari Ahad, lambat betul la citer nak kuar.
Ni citer murah rezeki.  kebetulan tak memasak tengah hari tu.  
Baki sarapan pagi masih banyak lagi...
Titiba jiran depan pintu melaung bg salam. 
Aku pon nonong bukak pintu sambil menjawab salam.  
Kat tangan jiran aku dah ada sebungkus makanan dalam bekas makanan.  
Pastu dia tanya en suami ada kt umah ke?  Bila dia tau ada kat umah (biasa en suami keja aja d hari cuti), terus diambilnya sebungkus lg.  Aku pulak tak sampai hati nak tolak..keh..keh..keh..

 Dua pek makanan

Alhamdulillah....nasi yang telah aku transfer ke dalam pinggan

Aku tak pasti ni namanya nasi apa.
Samada nasi minyak atau nasi pulau.
Chantek nasi dia ade kaler2
Lauk ayam dia sedap
Kuah dal pon sedap
Jiran aku ni pure India beragama Islam (nama dia Majitha)
Berkahwin dengan orang Malaysia. 
Tapi keluarga dia memang ramai kt sini coz atok dia dulu warganegara Malaysia.
Puan Majitha adalah seorang jiran yg sangat baik.

oh..panjang pulak citer jiran...
Apapon aku suka apa yang dia masak ni.
Sedap!!!
Semoga murah rezeki Pn. Majitha sekeluarga

2 comments:

Syigim said...

seronoknya dpt jiran mcm ni! so sweet! i had a VERY bad experience with a neighbour yg mcm dlm drama melayu - ckp depan manis, belakang umpat, melaga2kan me & my MIL, buat cerita bohong n mcm2 lagi. lepas tu mmg i serik nk baik dgn neighbours..harap one day jumpa neighbours yg berhati baik & ikhlas! :) amin!

sal-nurbeena said...

Memang best2 sgt sbb baik hati. kalau kite sidai kain kat luar (kite takde kt umah) InsyaAllah akan diangkatkan jemuran kita.

Smga Syigim akan ditemukan jg dgn jiran yg baik & ikhlas.