Senyum itu satu sedekah

Friday, October 21, 2011

Lap top berantenna!

Hehe...macam gempak jer kan tajuk lap top berantenna.  Alahai...sian kawan aku ni...lap top dia lak kena nasib macam ni.  Kehulu kehilir terpaksa bawak antenna ni. Kalau dapat liputan internet dahsyat laju ok gak.  Yang kengkawan lak siap usik macam lap to curi. :).  Sian dia...

Benornya tu bukan la antenna tapi kekunci untuk lap top dia.  Ntah macam  mana satu hari dah bukak kod kunci tapi masih tak mou terbukak jugak kunci tu.  Dah takde pilihan akhirnya terpaksa lah kerat saja kabel tu dan akhirnya hari ini setelah cuba sembur ngan WB 40 masih tak mou jujak terbukak, jawabnya gergaji ajerlah.

Gigih potong kekunci

Letak kekunci tu bukan apa ...sebab pernah gak terjadinya lap top kena curi....
Bak kata jenayah ada di mana2 pon.

Dengan pertolongan En. Hadi yang telah menggergaji kekunci tersebut, lap top tu dah takde antena lagi.
Dah nampak elok sesangat sepertu rupanya yang asal.

8 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hai...:)


hehe..pes time nmpk laptop ada antena..mujur dh dpt potong yer..hehe

nurbeena said...

tu ler, mujur ada en mcGyver

DeQWa said...

ade gak ke laptop berantena...xpenah dgr pun,siap ade kunci lagi...dasyat2...nasib baik leh bukak dah...TQ akak,sudi singgah blog kecik sy...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

hehe..mcm2.. kalau tak dapat gergaji.. dok diam2 je la jawapnye..

nurbeena said...

DeqWa...mekasih singgah blog akak.

kena kunci gak sebab ada kes hilang laptop.

nurbeena said...

mama amana & arieel.

sebelom ni mmg kawan tu kehulu kehilir ngan cable tu.

halila Ibrahim said...

first time tgok .. hehe .. tp saya sekarng kalau kemana2 macam makan ke x bawak dh laptop .. takut lah... jenayah kan dimana2...

nurbeena said...

yup....ngerikan, bila2 ms jer jenayah boleh berlaku. sy kalau jalan pon kalau boleh malas nk bwk apa2