Senyum itu satu sedekah

Wednesday, September 7, 2011

Doa pagi raya n sambut birthday

1 Sayawal hari raya...'Aidil Fitri yang mulia...

Telah menjadi kebiasaan dipagi raya kami sumer berkumpul kat ruang dapur.  Setelah makanan dihidangkan abah aku akan bacakan doa dan kami ramai2 akan mengAminkan...
Tapi kat sini takde gambar tengah baca doa, kang tak pasal2 jer kena khutbah tambahan pagi raya..yer ler..tengah amin takan tangkap pic kot kan.

Dalam gambo ni sumer tak pakai baju raya..sebab nyer pagi2 nak sediakan juadah makan..kang tercalar lak baju baru kan..kot bau apa ker...Tapi kompem mandi tau sunat 'Aidil Fitri.  Nak pegi solat raya baru tukar baju baru yang glamer gitue-gitue...

 Get ready nak baca doa.  
Ha...meriah kan kat dapur tu...macam2 ada

  Masih ada yang belum memenuhi ruang 

 Menu pagi raya, nasi impit, pulut, rendang kerang dan kari ayam...Syukur Alhamdulillah
Ni macam tangan DK Dayat jer...terlebih sudu sudah

 Mak dan Abah tersayang

 Sesi bermaaf-maafan

 DK Dayat.  Duit raya takde ke Mak?

 Cucu no 3

Kek Birthday Deeja.  Simpel jerk..Kek aiskrim oreo. Buat sendiri ambik dari Laura in the kitchen. Senang jerk....tapi tak berapa jadi sebab pagar oreo tu roboh..haha.  Yang lagi satu dulang lagi best...terbaik habis angkara aku sendiri... Tunggul happy birthday lak dah tercicir lam keta aku, tinggal la kat KL.  Benornya birthday Deeja 31 August tapi aku sekalikan saja ngan birthday Muhammad Danial yang jatuh pada 30 August.  2 hari lepas tu adik aku lak 2 September.  Sebelom tu pd 26 August anak sedara aku nyer birthday.

Deeja happy dapat makan kek aiskrim

Senyum2...hehe..gambo satu pon aku tak edit..main bubuh jer..

Kek birthday abang Muhammad Danial...  Ummi buat sendiri

Hai birthday boy!

Ecececeh...  sib baik tak pegang pisau sesama yer..

Lepas makan di pagi raya kami pon siap2 pegi surau mahupun masjid untuk bersama2 jemaah lain menunaikan solat sunat 'Aidil Fitri.  Surau dekat jer ngan umah aku.... jalan kaki pon kejap jer...tapi ku tumpang adik aku naik keta...hehe.  Sebabnya terlewat sudah.

Lepas solat raya denagr khutbah dan pastu bersalam-salaman ngan penduduk kampung.  Aku solat kat surau jer...  Pastu balik umah aku menapak jer...malas nak tunggu adik aku.  Tentu dia seronok nak nyembang ngan kawan2 dia. 

Dalam pada jalan tu aku ternampak la kawan lama ms sekolah...Mahadir .  Baru jer tadi kt surau aku ber'sapa' ngan mak dia. Ehehehe..nampak dia lebey kurang dudulu gak...cuma berisi sikit jer.

Okey..abis dah

No comments: