Senyum itu satu sedekah

Saturday, July 23, 2011

Kenduri blok H sempena menyambut Ramadhan Al-Mubarak

Semalam aku bercerita tentang makan2 di Faculty Engineering sempena menyambut Ramadhan.  Hari ni plak kat blok sebelah aku buat kenduri sempena kehadiran Ramadhan jugak.  Blok ni memang terkenal dengan  aktiviti kenduri.  Semangat gotong rotong mereka memang best!  Bak kata pepatah "Berat sama di pikul ringan sama dijinjing".  Semua kerja buat secara gotong royong.  Malahan bahan masakan juga ada antaranya adalah hasil tanaman mereka sendiri.  Rasa macam berada kat kampung pulak.

Untuk entry ni aku tak ada gambor nak letak sebab memang takde bawak medium apa-apa pon untuk tangkap gambor.  Pagi tadi aku ke sana untuk tolong-tolong apa yang patut. Lepas dah settle kerja rumah, aku pun datang membantu.  Sempat la buat potong rebung dan bawang untuk buat masak lauk tengah hari.  

Sebenornya kenduri besar malam nanti, tapi aku mmang tak dapat datang sebab ada program sekolah anak.

Pastu aku ngular jap kat rumah Sarah.  kat situ jugak.  hehe...pegi main-main jap ngan baby Jannah.  Pastu aku balik umah sebab nak siap-siap kan baju bajan dan barang-barang yang nak dibawa ke program sekolah anak petang nanti di Wetland Putrajaya.  Tak sempat pon tunggu nak makan.  Adehhh...lapor la plak tali perut nih...

Ok...aku nak sambung iron baju untk petang ni.  Tata....


No comments: