Senyum itu satu sedekah

Tuesday, July 12, 2011

Untuk yang demam

En. suami masih demam lg, petang semalam balik dari kerja bawa anak ku ke taman dulu.....qada main kat taman untuk   petang Ahad.  Sebabnya dia sudah terlepas pegi taman, tido lewat bangun  dah nak malam  mana sempat  nak pegi. En.suami kulihat masih tak sihat.....demam...masih selsema lagi..maka aku pun masakkan bubur  untuknya.  Harap2 abang suke yer ngan bubur yang saya masak tuh.  Bubur nasi biasa2 ajer.  

Kat dalam tu aku taruk la ikan bilis goreng, bawang goreng, halia goreng hiris halus2, daun sup, ayam, lada putih,  telur dadar, kentang dan lobak merah yang dipotong kiub.  
Tadaaa....inilah hasilnya...


Ok tak bang?  Sikit jer aku taruk ek? Macam kedekut jer...ehehehe. Padahal dalam periuk tu ada banyak lagi.  Harapanku semoga abang cepat sembuh dan dirahmati Allah.  Amin.

Sambungan sikit, bila bercakap pasal bubur aku selalu teringat akan bubur yang aku biasa makan tiap kali aku masuk wad kt DDMC.  Aku suka akan rasa bubur tu.  Tapi aku kurang apakah yang akak tu bubuh kat dalam bubur tu....kicap masin ker aa...:).  Itulah yang menaikkan selera aku.  Tapi takkan aku nak duduk wad lagi kot semata-mata nak makan bubur tu.  hihi.

Okey...abis dah entry ke dua ku...


No comments: